Vision – המסע ליושינו סרטה של נעמי קוואסה

הסרט היפני - המסע ליושינו
המסע ליושינו

צילום: באדיבות "קולנוע חדש", באדיבות קולנוע חדש

תקציר:
ג'ין (ז'ולייט בינוש "שוקולד" ו"כחול") נוסעת ליפן, ליערות יושינו, בניסיון לגלות צמח נדיר בעל תכונות רפואיות מיוחדות בשם ויז'ן. שם היא פוגשת את טומו (מסטושי נאגאסה "פטרסון" ו"אן"), שומר היערות באזור, שעוזר לה במסעה ומדריך אותה באזור הזר לה. אולם ג'ין אינה זרה למקום – למעשה היא חוותה את אהבתה הראשונה 20 שנים קודם לכן באותו האזור, והחיבור שלה ליערות יושינו מורכב יותר משנדמה.

יפן/צרפת 2018 109 דקות , יפנית, צרפתית, אנגלית, תרגום לעברית ואנגלית.


יוצרים

תסריט, בימוי הפקה ועריכה:              נעמי קוואסה     Naomi Kawase
צילום:                                             אראטה דודו      Arata Dodo
תאורה:                                          ישאירו אוטה     Yasuhiro Ota
עיצוב:                                            סטסוקו שיוקאווה Setsuko Shiokawa
מוסיקה:                                         מאקוטו אוזנה    Makoto Ozone
עריכה נוספת:                                 פרנסואה גדיגיה Francois Gedigier
יואישי שיבויה                                 Yoichi Shibuya
הפקה:                                           סטושי מיאזקי    Satoshi Miyazaki
מריאן סלוט                                    Marianne Slot

המסע ליושינו
באדיבות קולנוע חדש

משחק
ג'ין:                               ז'ולייט בינוש      Juliette Binoche
סטושי:                         מסטושי נאגאסה Masatoshi Nagase
רין:                               טקנורי איווטה   Takanori Iwata
גאקו:                            מיראי מוריאימה Mirai Moriyama
אקי:                              מארי נאטצוקי    Mari Natsuki
האנה:                          מינאמי              Minami
בתפקיד אורח:               מין טנאקוה       Min Tanaka


אודות נעמי קוואסה

נולדה בשנת 1969 בעיר נארה בה היא מתגוררת עד היום. קוואסה סיימה לימודי צילום בבית הספר לצילום באוסקה בו בהמשך כיהנה כמרצה. היא גם כותבת, ופרסמה שני רומנים. בילדותה הוריה נטשו אותה והיא גודלה על יד סבהּ וסבתהּ, חוויה אליה התייחסה בשניים מסרטיה.

קוואסה ביימה עשרה סרטים עלילתיים באורך מלא, שבעה סרטים דוקומנטריים קצרים ושבעה סרטים דוקומנטריים ארוכים. בשנת 1997 זכתה בפסטיבל קאן בפרס מצלמת הזהב לסרט ביכורים על סרטה "סוזאקו" ובשנת 2007 זכתה בפרס הגדול של חבר השופטים על סרטה "מוגארי". סרטיה הוצגו בפסטיבלים החשובים ביותר ברחבי העולם וזכו בשלל פרסים. שבעה מסרטיה הוצגו בפסטיבל קאן. "הנאזו נו צוקי" השתתף בתחרות הרשמית בקאן בשנת 2011, ו"פטאטסומה נו מאדו" השתתף בתחרות הרשמית שם בשנת 2014.

סרטה "אן" אף הוצג בקאן בהצלחה בשנת 2015 כסרט הפתיחה של המסגרת היוקרתית במבט מסוים, לאחר מכן הסרט זכה להצלחה גדולה גם בישראל. בשנת 2016 התמנתה קוואסה בפסטיבל קאן לנשיאת המסגרת Cinéfondation המיועדת ליוצרים בתחילת דרכם, והעניקה את הפרס הראשון לבמאית הישראלית אור סיני על סרטה "אנה" עם יבגניה דודינה. ב- 2017 חזרה קוואסה לקאן הפעם כמתמודדת במסגרת היוקרתית מכולן התחרות הרשמית עם סרטה "אל האור" שהופץ גם בישראל בשנה שעברה.

קוואסה זוכה לכבוד גדול בצרפת ובשנת 2012 נערכה רטרוספקטיבה של סרטיה בסינמטק פריז. כמה מסרטיה הם קופרודוקציה יחד עם שותפים צרפתיים. בצד הקריירה שלה כיוצרת קולנוע קוואסה הקימה את פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בנארה שהחל לפעול בשנת 2010.

 אודות השחקנית ז'ולייט בינוש

נולדה בשנת 1964 בפריז. מגדולות השחקניות הצרפתיות בדורנו. זוכת האוסקר לשחקנית משנה על "הפצוע האנגלי". היתה מועמדת לפרס השחקנית הראשית על תפקידה בסרט "שוקולד". היתה גם מועמדת שלוש פעמים לפרס גלובוס הזהב. זכתה בפרס האקדמיה הבריטית לקולנוע על "הפצוע האנגלי" ולמועמדות על "שוקולד". היתה מועמדת 10 פעמים לפרס הסזאר וזכתה בו על תפקידה בסרט של קישלובסקי "כחול". זכתה שלוש פעמים בפרס האקדמיה האירופאית לקולנוע. כמו כן, זכתה בשלל פרסים נוספים בפסטיבלים ובתחרויות רבות בכל העולם.

מבין סרטיה: "הנאהבים מפריז", "הקלות הבלתי נסבלת של הקיום", "כחול", "הפרש על הגג", "הפצוע האנגלי", "האלמנה מסנט פייר", "מחבואים", "שוקולד", "פריז", "גודזילה" ועוד סרטים רבים. ב- 2007 בינוש צולמה בישראל לסרטו של עמוס גיתאי.

אודות השחקן מסטושי נגאסה

נולד בשנת 1966 בעיר מיאקונוז'ו בדרום יפן. החל לשחק בשנת 1983. הוא מוכר לקהל הישראלי מהופעתו בסרטה המצליח של קוואסה "אן" ומההופעה בסרטו של ג'ים ג'רמוש "פטרסון". הופיע גם בתפקיד הראשי בסרט "אל האור", כיכב בעשרות סרטים יפניים. זכה במספר פסטיבלים במזרח אסיה ובמקומות נוספים בפרסים על הופעותיו בתפקידים ראשיים ומשניים.

הערות הבמאית נעמי קוואסה

יום אחד כשנסעתי במכוניתי עלתה במוחי המחשבה,  החברה  המודרנית שיכללה עולם בו ניתן לחיות לבד. כחושבים על זה, זה די מעיק להתערבב עם אנשים, החיים הרבה יותר קלים ללא נישואין וללא ילדים.  במקום להיות קשור לאיזושהי חברה הרבה יותר פשוט להיות עובד עצמאי, אחראי רק על עצמך. ככה מבלי לתרום לחברה מסוימת, ניתן לשלם סכום כסף ולהינות מכל שירות שעולה על הדעת. החלה תקופה שבה אנשים יכולים לחיות מבלי לחפש קשר עם אחרים. אבל…..  האם זה מה שהאנושות שואפת אליו? אני משערת שזה "העתיד של השפע" שהובטח לנו עם קבלת החוכמה.

ההימנעות מיצירת קשר, הסירוב להעביר את הגנים שלך הלאה, חוסר הרצון לחלוק את הכאב של שכנך, כך חברה ללא פנים הופכת יותר ויותר לדבר מובן מאליו. מעבר לחייו של כל פרט ופרט אין צורך יותר בדבר נוסף. האם יש סיכוי שאותה בדידות יכולה גם להזיק לנו ולהביא להרס?

איזו השפעה יש לאמנות על החברה? אמנים מכל הספקטרום, מסגנונות שונים חיפשו תשובה לשאלה זו במהלך מאות השנים, אך הם עדיין צריכים להוביל אותנו אל התשובה. לא משנה לאיזו רמה יוצאת דופן הגיעה האמנות, לא הצלחנו לפתור את הבעיות הגדולות של החיים על פני כדור הארץ. יחד עם זאת, אני ממקמת את התקווה שלי באפשרות שהדברים הללו יקרו, ומגייסת את כל כוחותיי האמנותיים כדי לגלות את  תפקידה של האמנות. אני מגלה תגליות בתוך העולם שנבנה בסרט, ואני חולקת עם הקהל את הדלתות המוליכות לעבר מה שאני רואה בו את "השפע האמיתי".

הסרט הזה מאיר את נקודות הקושי המתפתחות בחברה המודרנית. מתוך בחינה וקבלה של ההבדלים ביננו ומציעה את הרגע הנוסף שהחברה יכולה לקבל בברכה.

לצפייה בטריילר: